Vesti

GOOD FOOD & WINE FESTIVAL – NOVA SLIKA BEOGRADA

Na turizam je najviše uticala pandemija Kovida-19, koja je ograničila kretanje i okupljanje, zatvorila granice, prekinula saobraćaj, posebno vazdušni, onemogućila rad turističkih i ugostiteljskih objekata i održavanje manifestacija, koje privlače najveći broj posetilaca, i samim tim posebno pogodila grad Beograd koji je u najvećem delu višegodišnji rast turističkog prometa zasnivao na dolascima i noćenjima, pre svega stranih turista.
Najdrastičan pad bio je u vreme vanrednog stanja u prošloj godini, a primer je mesec april u kome je u 2019. godine bilo 99.782 posetilaca (222.336 noćenja), a 2020. godine 1.208 posetilaca (14.792 noćenja), što je pad u broju posetilaca od – 99%. Primetno je da je u aprilu ove godine zabeleženo 30.705 posetilaca (91.527 noćenja), što pokazuje lagani oporavak.
U 2019.godini u Beogradu je održano oko 380 manifestacija, a u 2020. godini svega oko 100 i to najveći broj u periodu od januara do marta 2020. godine. “Događaji“ su glavni motiv dolaska u Beograd a prihod od manifestacionog turizma čini oko 15% od ukupnog prihoda od turizma u Beogradu.
Svakako je veliki izazov posle pandemije vratiti turizam Beograda na stazu višegodišnjeg uspešnog razvoja. Upravo je u tome značaj Good Food & Wine Festivala, koji se održava treći put. Ove godine, za sedam festivalskih dana, učestvuje oko stotinu privrednih i turističkih subjekata, a na Sajmu tradicionalne hrane i vina predstavlja se više od 80 izlagača iz zemlje i regiona.
Posetioci mogu da degustiraju i kupe uz specijalne sajamske popuste najbolje tradicionalne specijalitete iz Srbije i regiona- pršutu, kajmak, sir, med, vina…
Najboljima u proizvodnji hrane i vina, prema mišljenju žirija, sastavljenog od urednika i turističkih novinara srpskih medija, biće dodeljene plakete Good Food & Wine.
Posetioci mogu obići i dve sajamske izložbe: “Hleb naš nasušni”, Pekare AS Braća Stanković, posvećenu hlebu koji u srpskoj tradiciji i gastronomiji ima poseban, simbolički značaj.Druga je izložba slika “Boje i vino”poznatog akademskog slikara Dragana Stojkova, koji kaže: “Kad se spoji lepo vino sa ukusnom hranom na nekoj terasi pored reke, hedonizam je zagarantovan”.
Na glavnom događaju Good Food & Wine Festivala, Sajmu tradicionalne hrane i vina, nalaze se dva specijalno uređena kornera. “Korner Vojvodina”, okuplja proizvođače iz Vojvodine, koje na sajam dovodi Turistička organizacija Vojvodine(TOV) u sklopu manifestacije “Dani Vojvodine u Beogradu”. Na štandovima Vojvođana otkrićete brojne razloge zašto provesti odmor u pokrajini – od smeštajnih i ugostiteljskih objekata do vinarija i proizvođača tradicionalne hrane i pića. Uz degustaciju vojvođanskih vina, poslastica i ostalih gurmanluka dođite da ponovo nazdravimo životu – poručuju iz TOV!
Drugi korner pripada srpskoj planinskoj lepotici, Zlatiboru. “Korner Zlatibor”, koji okuplja domaćine i proizvođače najposećenije srpske planine i nudi najbolje iz ovog dela Srbije – od tradicionalnih suvenira do pršute, kajmaka, sira… Zlatiborski domaćini znaju da ugoste, a to će i ovoga puta dokazuju svim posetiocima Sajma tradicionalne hrane i vina. Zlatiborce su organizovali Turistička organizacija Zlatibor i Eko Agrar, Čajetina.
Sajam hrane i vina održava se na ekskluzivnoj lokaciji kompanije Belgrade Waterfront na Sava Promenadi.
Da se Good Food & Wine Festival ove godine održi pomogli su: Zlatni sponzor: Plazma Stiks i Plazma Slana; Zlatni partneri: Belgrade Waterfront, Vitinka, Vitaminka i Voda Vrnjci. Prijatelji festivala: Zlatiborac, Fino, KUD Koreni, Studio B, Radio Fokus, portali Balkan travel, Putovanja i turizam i portal Indeks.

Slični članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button