Strani gosti nadmašili domaće u prva četiri meseca 2025.
Pad broja domaćih turista uz blagi porast stranih – ukupna slika turizma u Srbiji pokazuje promene u navikama putnika

U periodu januar–april 2025. godine, Srbiju je posetilo ukupno 1.152.285 turista, što predstavlja pad od 3% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ključni razlog opadanja leži u manjem broju domaćih gostiju, kojih je bilo 568.628 – čak 8% manje nego prošle godine. Istovremeno, broj stranih turista je porastao za 2%, dostižući 583.657.
Broj noćenja u blagom padu, stranci izjednačeni s domaćima
Ukupan broj ostvarenih noćenja u Srbiji tokom prva četiri meseca ove godine iznosi 3.435.176, što je 4% manje nego u istom periodu 2024. godine. Zanimljivo je da su domaći i strani turisti ostvarili gotovo isti broj noćenja – po 50%. Domaći gosti su zabeležili 1.714.163 noćenja. To je smanjenje od 12%, dok su stranci ostvarili 1.721.013 noćenja, uz rast od 5%.
Zlatibor i dalje najpopularniji među domaćima
Gledano po destinacijama, domaći turisti su i dalje najradije boravili na Zlatiboru, sa 283.042 noćenja, iako je i tamo zabeležen pad od 12% u odnosu na prethodnu godinu. Sledeće po popularnosti među domaćim posetiocima su Kopaonik, Beograd, Vrnjačka Banja i Divčibare. To ukazuje na nastavak interesa za planinske i banjske centre.
Najnovije vesti iz sveta turizma možete pronaći ovde.
Beograd ostaje glavni izbor stranaca
Kada je reč o inostranim gostima, Beograd ostaje neprikosnoven u broju ostvarenih noćenja – 849.014, iako je to za 1% manje nego prošle godine. Na listi najposećenijih destinacija za strane turiste slede Zlatibor, Kopaonik, Novi Sad i Niš. Ove brojke potvrđuju da Beograd zadržava status ključnog međunarodnog turističkog čvorišta.
Rusi prednjače među stranim gostima
Među inostranim turistima, najveći broj noćenja su ostvarili posetioci iz Rusije – ukupno 171.136, iako to predstavlja pad od 9% u odnosu na prethodnu godinu. Iza njih slede turisti iz Turske, Kine, Severne Makedonije i Bosne i Hercegovine, čime se potvrđuje kontinuitet interesovanja iz kako regiona, tako i sa daljih tržišta.