
Turistička organizacija Srbije, u saradnji sa nacionalnim avioprevoznikom Er Srbija, organizovala je studijsko putovanje za predstavnike renomiranih turističkih agencija iz Kine. Ova poseta ima za cilj jačanje saradnje i promociju Srbije kao atraktivne destinacije na kineskom tržištu.
Obilazak ključnih destinacija
Grupa turističkih profesionalaca iz Šangaja i Hangdžoua, uključujući predstavnike deset vodećih agencija, boravila je u Srbiji od 17. do 22. marta. Tokom svog boravka, obišli su neke od najpoznatijih turističkih lokaliteta. Među njima su Tara, Mokra Gora, Zlatibor, Uvac, Sjenica, Novi Pazar, Fruška Gora, Novi Sad i Beograd. Ova tura omogućila im je da se iz prve ruke upoznaju sa prirodnim lepotama, kulturnim nasleđem i ugostiteljskom ponudom Srbije.
Direktne avio-linije olakšavaju dolazak kineskih turista
Ova poseta organizovana je ubrzo nakon što je Er Srbija pokrenula direktne letove između Beograda i Šangaja, što značajno olakšava dolazak turista iz Kine. Očekuje se da će ova avio-veza doprineti povećanju broja posetilaca iz najmnogoljudnije zemlje sveta i dodatno osnažiti turističku industriju Srbije.

Više najnovijih vesti iz sveta turizma možete pronaći ovde.
Rast interesovanja kineskih turista za Srbiju
Direktorka Turističke organizacije Srbije, Marija Labović, istakla je značaj kineskog tržišta za srpski turizam, naglašavajući da je broj dolazaka i noćenja kineskih gostiju značajno porastao u prethodnim godinama.
Tokom 2024. godine, kineski turisti su bili treći po broju poseta Srbiji. U odnosu na prethodnu godinu zabeležen je rast od 72%. Samo u januaru 2025. godine, rast dolazaka iz Kine dostigao je 82% u poređenju sa istim mesecom prethodne godine.

Turistička razmena na novom nivou
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u Srbiji je tokom 2024. boravilo 156.644 kineskih turista, koji su ostvarili 404.047 noćenja. Trend rasta nastavljen je i u januaru 2025, sa 10.136 dolazaka i 30.668 noćenja. Ove brojke potvrđuju da se Srbija sve više pozicionira kao poželjna destinacija na kineskom tržištu, zahvaljujući bezviznom režimu, direktnim letovima i aktivnim promotivnim kampanjama.
Studijska poseta kineskih turističkih operatera predstavlja još jedan korak ka jačanju turističke saradnje i povećanju broja poseta iz Kine, čime Srbija postaje sve prepoznatljivija destinacija u ovom delu Evrope.
Pratite nas i na našoj Facebook i Instagram stranici, budite uvek u toku sa najnovijim vestima iz sveta turizma.