VestiZanimljivosti

KO ĆE DIKTIRATI TURISTIČKE TREDNOVE NAREDNIH GODINA?

Svetska pandemija korona virusa nam je onemogućila putovanja, I to je verovatno pored zagrljaja ono što nam je najviše nedostajalo tokom prethodne godine. Turizam I ugostiteljstvo su najteže pogođene grane svetske privrede kojima će godine biti potrebne da se oporave I “stanu na noge”.
Gde će se putovati posle korone? I hoće li se nešto promeniti što se tiče putovanja?

Nedavna svetska istraživanja pokazala su da na odluku roditelja, u čijoj kući raste alfa-dete, gde će putovati najviše utiče idilična slika porodice koja se divno zabavlja. Ovo, verovanto, više govori o njihovim roditeljima „milenijalcima“ nego o samoj deci, ali alfa-klinci od rođenja utiču na to gde će njihovi roditelji trošiti novac.
Alfa generaciju generaciju čine deca rođena od 2010. do 2025. godine, i kada se 2025. godine rodi poslednji pripadnik milenijumske dece „alfa generacija“ će brojati 2,5 milijardi ljudi i imaće veći najuticaj na turizam od milenijalaca i zet-generacije zajedno!

Alfa_generacija_Balkan_travel
Deci alfa generacije je najbitniji faktor odmora dobra ,,wi-fi konekcija”, I gotovo 90% mladih je na odmoru non-stop onlajn – ne odvajaju se od ekrana I stalno su prisutni na svim društvenim mrežama. Nemaju mnogo prijatelja.
Neverovatnih 95 odsto ispitanika je odgovorilo da je glavni motiv za putovanje „druženje sa porodicom“, ali 85 odsto roditelja je odgovorilo da biraju odredišta koja imaju zabavne parkove i animatore.
Alfa generacija je pre korone putovala bukvalno od rođenja, najmanje tri puta godišnje, ali na odmorima ostaju kraće od prethodne dece – po 6 do 9 dana. Njih su roditelji vodili dva puta godišnje na putovanja po njihovim zemljama, a jednom u inostranstvo. Polovina alfa klinaca nikada nije letelo avionom, već su išli uvek kolima na odmor.
Alfa porodice odsedaju isključivo na mestima koje imaju jaku bežičnu mrežu i ne idu na izlete, pogotovo ne sa vodičima. Svaka deseta porodica roditelja „milenijalaca“ i „alfa dece“ poseti muzej. To ih čini drastično drugačijim od prethodne „iks generacije“ roditelja koji su svoju „zet decu“ vodili na „kidscation“ – vikend putovanja u skladu sa školskim gradivom.

Alfa_generacija_Balkan_travel
Šta rade alfa-deca na putovanju?

90% non-stop gleda video (Jutjub) onlajn
85% snima video
80 % igra igrica najveći deo dana
75 % traži onlajn podatke o mestu i zabavi
60% koristi socijalne mreže

Zašto putuju?
Samo 13% „milenijalaca“ putuje da bi posetilo rodbinu, a 11% da nešto vidi. Čak 55% roditelja pita decu gde žele na odmor!

Tamara Roksandić
Fotografije: Pixabay

Slični članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button